عنوان تیم یا گروه:
مسیر ارتباط مجازی:
مسیر ارتباط تلفنی:
نوجوانان در مسیر رشد و هویت یابی خود با چالش جدی در شناخت درست استعدادها و هدایت این استعدادها در مسیری هدفمند و معنادار روبرو هستند. نظامهای موجود استعدادیابی یا تخصصی و معتبر نیستند و یا عموماً تکبعدی (صرفاً تحصیلی یا شغلی) هستند و به رشد جامع و همهجانبه نوجوان در راستای حرکت به سمت انسان کامل شدن توجه نمیکنند.
رویکرد پیشگیری:
پیشگیری از انتخابهای نادرست تحصیلی و شغلی
پیشگیری از هدررفت استعدادها و توانمندیها
جلوگیری از شکلگیری هویت تکبعدی در نوجوانان
رویکرد رشد و ارتقاء:
کمک به شناسایی استعدادهای نوجوانان با استفاده از فناوریهای نوین
هدایت تدریجی نوجوان به سمت درک جامع از موفقیت و رشد همهجانبه
ایجاد مسیر رشد مستمر از طریق عضویت در باشگاه مجازی
تقویت هویت و شخصیت نوجوان در ابعاد مختلف
مجموعه پویان برای اجرای این طرح، یک پلتفرم آنلاین جامع و اختصاصی طراحی و پیادهسازی کرده است. این سامانه با بهرهگیری از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی و الگوریتمهای هوشمند، امکان ارائه خدمات استعدادیابی و هدایتگری را به صورت کاملاً آنلاین فراهم میکند. سامانه به گونهای طراحی شده که محدودیت زمانی و مکانی ندارد و از هر نقطه ایران و حتی خارج از کشور قابل دسترسی است. پس از تکمیل فرآیند استعدادیابی، نوجوانان وارد باشگاه مجازی پویان میشوند که در آن علاوه بر شکوفایی استعدادها، در مسیر رشد ابعادی و متوازن قرار میگیرند.
فرآیند اجرایی طرح:
زیرساختهای فنی:
پلتفرم آنلاین با قابلیت ثبتنام و پنل کاربری اختصاصی
سیستم برگزاری آزمونها و مصاحبههای آنلاین
الگوریتم هوشمند تحلیل نتایج
سامانه باشگاه مجازی
مراحل اجرا:
مرحله اول - استعدادیابی مقدماتی:
انجام چهار آزمون اصلی (هوش، شخصیت، علایق، مزاج)
تحلیل خودکار نتایج و صدور کارنامه اولیه
مرحله دوم - هدایت تخصصی:
تکمیل آزمونهای تکمیلی
مصاحبه آنلاین تخصصی
تحلیل نهایی با هوش مصنوعی
ارائه نقشه راه شخصیسازی شده
مرحله سوم - باشگاه مجازی:
عضویت در اکوسیستم رشد پویان
دسترسی به محتوای آموزشی تخصصی
شرکت در برنامههای آنلاین
پایش مستمر مسیر رشد
چشمانداز توسعه (1404-1406):
راهاندازی شعب حضوری در شهرهای مختلف
گسترش شبکه مربیان و مشاوران
برگزاری رویدادهای حضوری
از نظر مقطع سنی:
نوجوانان 13 تا 18 سال که در آستانه تصمیمگیریهای مهم تحصیلی و شغلی هستند.
از نظر تحصیلات:
عمدتاً دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه که در مراحل حساس انتخاب رشته تحصیلی قرار دارند.
این فعالیت عمومی هست و به صورت کاملاً آنلاین طراحی شده و محدود به محیط خاصی نیست. کاربران از طریق پلتفرم اینترنتی و بدون محدودیت مکانی و زمانی میتوانند به خدمات دسترسی داشته باشند.
نوآوری و امتیازات این فعالیت نسبت به سایر فعالیتهای تبلیغی:
1. بستر فناورانه و نوین:
خروج از محدودیتهای سنتی زمانی و مکانی تبلیغ با استفاده از پلتفرم آنلاین
بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته مانند هوش مصنوعی و الگوریتمهای هوشمند
امکان دسترسی گسترده مخاطبان از سراسر کشور به خدمات تخصصی
2. رویکرد علمی و تخصصی:
طراحی مبتنی بر پژوهش و مطالعات علمی به جای روشهای سنتی و تجربی
استفاده از ابزارهای استاندارد و معتبر روانشناسی
تلفیق هوشمندانه علوم روز با آموزههای اسلامی
3. نوآوری در روش و محتوا:
ارائه مدل جدید تبلیغ غیرمستقیم از طریق خدمات تخصصی
حرکت از تبلیغ یکطرفه به سمت تعامل مستمر و هدفمند
طراحی مسیر رشد تدریجی به جای تبلیغ مقطعی
4. رویکرد جامعنگر:
هدایت نوجوان به سمت رشد متوازن و همهجانبه
توجه همزمان به ابعاد مادی و معنوی رشد
پرهیز از تکبعدینگری رایج در فعالیتهای تبلیغی
5. استمرار و پایداری:
تبدیل تبلیغ از یک رویداد موقت به یک جریان مستمر
ایجاد ارتباط بلندمدت با مخاطب از طریق باشگاه مجازی
امکان پایش و ارزیابی اثربخشی فعالیت به صورت مستمر
ارسال دیدگاه