استفاده از تفکر انتزاعی برای هدف گذاری های دین و آموزش اصول بنیادین دین فارغ از دین ستیز و گارد گیری نسبت به آموزش های ناقص با تفکر ابتدائی از دین به ویژه در بین مخاطبان نوجوان و جوان
پیش درآمد با آمار گیری از اطلاعات مذهبی مخاطب برای شروع تعامل
استفاده از علوم پایه به ویژه ریاضیات برای اثبات و باورمندی نسبت به جهان های دیگر و ارتباط دهی به بحث معاد
تعمیم آموزه های انتزاعی مرحله قبل به ضرورت نبوت و آموزه های انبیاء
این آموزه ها برایگروه سنی نوجوان کلاس ششم به بالاتر قابلیت اجرا دارد و می تواند با هر مخاطبی در این رنج سنی سنخیت پیدا کند
با توجه به مخاطب شناسی که در مرحله اول طرح وجود دارد امکان سازگار کردن با انواع محیط ها را دارد این طرح در مدارس راهنمایی نوبت اول و دوم و همچنین در آموزش و پرورش برای دوره ضمن خدمت آموزگاران و پرسنل هسا و همچنین برخی از نهاد ها اجرا شده است
تابو شکنی و رویکرد نوین به مسایل اعتقادی از مهمترین بازخوردهای اجرای این طرح بوده و استقبال در قشر تحصیلکرده جوان به جهت استفاده از پله های بالاتر تفکر در انتقال پیام
ارسال دیدگاه